He dedicat una estona a llegir l'entrevista a aquest psicòleg de l'educació i m'agradaria destacar alguns aspectes que m'han cridat l'atenció:
- Molts lingüistes i pedagogs diuen que per mantenir la diversitat lingüística en una societat el sistema educatiu ha de donar prioritat a la llengua minoritària.
- Des de l'Administració es pot donar presència a la llengua minoritària en aspectes de la vida quotidiana com poden ser el doblatge cinematogràfic o la premsa.
- L'escola ensenya unes parts de la llengua, ja que no pot reproduir totes les situacions on s'utilitza, i per tant s'apren, la llengua.
- Qualsevol projecte lingüístic, independentment de la metodologia que utilitzi, ha de prestar especial atenció al tractament de la llengua familiar de l'alumnat.
- Cal professorat bilingüe, voluntat per part de tots els agents implicats, etc.
- Sempre s'ha de tenir en compte que l'aprenentatge de la segona llengua s'insereix en una matriu prèvia que és el que l'alumne ja sap de la seva pròpia llengua.
- El professor ha d'actuar de mediador entre l'activitat de l'alumnat i el coneixement.
Fins la propera vegada que torni a dedicar una estona a publicar una altra entrada. Fins aviat.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario